TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Żegluga śródlądowa. Komitet Sterujący zainaugurował działalność

Czytaj więcej: Żegluga śródlądowa. Komitet Sterujący zainaugurował działalność

Jerzy Materna, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, przewodniczył pierwszemu posiedzeniu Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych.

- Cieszę się, że realizując plany resortu możemy współpracować z przedstawicielami różnych środowisk zainteresowanych rozwojem żeglugi śródlądowej – powiedział Jerzy Materna.

Wiceminister podkreślił, że ważnym krokiem realizacji celów będzie przyjęcie przez Polskę Porozumienia AGN. Dokument obecnie procedowany jest w Sejmie, a jego ratyfikację planuje się do końca bieżącego roku.

Członkowie spotkania

W spotkaniu wzięli udział członkowie Komitetu oraz grupy roboczej.

W skład Komitetu wchodzą: wiceministrowie środowiska, rozwoju, energii oraz infrastruktury i budownictwa, przedstawiciele zarządów województw nadodrzańskich i nadwiślańskich, prezesi zarządów portów morskich, szefowie firm sektora transportowego i logistycznego, członkowie zarządów największych firm energetycznych, przedstawiciel sektora pozarządowego.

Grupa robocza i regulamin

Podczas spotkania przyjęto regulamin oraz powołano grupę roboczą Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych.

Uczestnicy spotkania zapoznali się z działaniami resortu związanymi z przywróceniem żeglowności na śródlądowych drogach wodnych. Poznali także wyniki inwentaryzacji części składowych śródlądowych dróg wodnych.

Spotkanie grupy roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych planowane jest w styczniu przyszłego roku.

 

Biuro Prasowe MGMiŻŚ

Remontowa zmodernizuje dwa promy P&O Ferries

Czytaj więcej: Remontowa zmodernizuje dwa promy P&O Ferries

Gdańska Stocznia Remontowa zmodernizuje dwa promy należące do brytyjskiego armatora P&O Ferries. Koszt to 8,5 mln GBP, czyli ponad 44 mln zł. Sezon na remonty promów zapowiada się więc bardzo dobrze w gdańskiej stoczni.

Do Remontowej trafią dwa promy obsługujące połączenie Hull-Zeebrugge - "Pride of York" i Pride of Bruges". Każda z jednostek może przewozić do 880 pasażerów. Modernizacja przeprowadzona w stoczni ma podnieść oferowany przez nie standard "o poziom wyżej", zapowiedziała Janette Bell z P&O Ferries. Wśród planowanych robót jest m.in. modernizacja kabin pasażerskich. 

Dwa promy P&O Ferries będą modernizowane, ale przed Remontową gorący okres związany z tzw. odnową klasy. 

- Przed nami zimowe żniwa, czyli czas, kiedy do remontów trafiają właśnie promy. Głównie są to remonty okresowe potwierdzające klasę. Od grudnia do marca będzie u nas aż 19 jednostek - powiedział Janusz Woźniak, rzecznik Gdańskiej Stoczni Remontowa.

P&O Ferries to brytyjskie przedsiębiorstwo zarządzające flotą morskich promów pasażersko-samochodowych, kursujących pomiędzy Wielką Brytanią a Irlandią i Europą kontynentalną. Firma ma 20 promów, które mogą przewieźć rocznie ponad 10 mln pasażerów, 1,6 mln aut i 2,2 mln jednostek ładunku.

 

Czytaj więcej na:

http://biznes.trojmiasto.pl/Remontowa-zdobyla-kontrakt-za-44-mln-zl-n107823.html#tri

OT Logistics może kupić największy port w Czarnogórze

Czytaj więcej: OT Logistics może kupić największy port w Czarnogórze

Większościowym udziałem portu w Bar jest bałkańskie państwo, które chce się pozbyć swoich akcji.

Włoski dziennik zajmujący się ekonomią "Osservatorio Italiano" twierdzi, że szczecińska spółka jest jedną z trzech, które przymierzają się do sprywatyzowania portu Luka Bar. Zainteresowani mają być też Włosi i Turcy. 

- Z założenia, nie komentujemy tego typu doniesień. Zgodnie z naszą strategią rozwijamy naszą działalność tak, by optymalnie wykorzystać możliwości wynikające z utworzenia korytarza transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem.(...) Bałkany są istotnym punktem na mapie transportowej Europy i ważnym miejscem wymiany handlowej pomiędzy państwami Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Widzimy potencjał wzrostu obrotów handlowych na tym kierunku i zamierzamy w tym wzroście uczestniczyć - poinformował nas w komunikacie prezes OT Logistics, Zbigniew Nowik.

Obecnie OT Logistics ma porty m.in. w Świnoujściu i Gdyni. Do szczecińskiej firmy należy 20 proc. udziałów w chorwackim porcie w Rijece.

 

Źródło: radioszczecin.pl

Umowa CETA szansą na rozwój polskiej branży logistycznej

Czytaj więcej: Umowa CETA szansą na rozwój polskiej branży logistycznej

Porozumienie gospodarczo-handlowe między UE a Kanadą, szansą na rozwój polskiej branży logistycznej

W październiku br. Unia Europejska i Kanada podpisały umowę CETA, porozumienie gospodarczo-handlowe, które znosi niemal 99 proc. opłat celnych, likwiduje ograniczenia w dostępie do zamówień publicznych oraz otwiera rynek usług finansowych. 

Podpisany traktat rozpocznie nowy rozdział w relacjach między UE a Kanadą, która stanowi jeden z ważniejszych rynków dla Unii Europejskiej. W 2015 roku wartość eksportu towarów ze Starego Kontynentu wyniosła 35,2 mld euro, zaś import z Kanady do Europy osiągnął poziom 28,3 mld euro. Według wstępnych szacunków Komisji Europejskiej dzięki CETA, dwustronna wymiana handlowa między Kanadą i UE wzrośnie o 23%,  a unijne PKB będzie średnio rosnąć o 12 mld euro rocznie.

Umowa nie pozostanie również bez wpływu na operatorów logistycznych, którzy odczują jej pozytywne skutki zarówno w postaci wzrostu wolumenu przesyłek, jak i pod kątem samego rozwoju branży TSL. 

Porozumienie daje szansę na poszerzenie możliwości eksportowych rodzimych przedsiębiorstw, które po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej dynamicznie się rozwijają. CETA stwarza więc okazję do ekspansji zagranicznej polskiego biznesu na nieco obcy gospodarczo i kulturowo rynek. Umowa przyczyni się również do zwiększenia ruchu w przestrzeni powietrznej, co umożliwi powstanie nowych połączeń lotniczych, a tym samym nowej powierzchni ładunkowej w przewozach Cargo. Zyskają na tym operatorzy logistyczni, rozszerzając swoją dotychczasową ofertę.

Jak podkreśla Michał Szerszeń  Head of Key Trade Lane Management Air&Sea w ROHLIG SUUS Logistics - Na szczególną uwagę zasługuje jednak wzrost bezpieczeństwa polskiego przedsiębiorcy, prowadzącego wymianę handlową z Kanadą. Ma bowiem powstać specjalna komórka, kontrolująca bezpieczeństwo i właściwy przebieg transakcji. Polskie firmy, zamierzające zaistnieć na kanadyjskim rynku, będą zatem ponosiły dużo mniejsze ryzyko biznesowe, co może zwiększyć szanse na ekspansję eksportową na tym kierunku, dla małych i średnich przedsiębiorstw – wskazuje przedstawiciel operatora.

To jednak nie jedyne korzyści dla firm logistycznych, wynikające z gospodarczo-handlowego porozumienia między Kanadą a Unią Europejską, ponieważ umowa stwarza także okazję dla rozwoju lokalnych portów i lotnisk. Według prognoz, w przyszłości może nie tylko powstać bezpośrednie, transatlantyckie połączenie z Kanady do Polski, ale rosną również szanse na otwarcie kolejnej, bezpośredniej linii do Toronto. Dostępne dotychczas na sezon letni 2016 połączenie, być może będzie ponownie dostępne w okresie wiosennym i zostanie utrzymane na stałe, co zwiększy przestrzeń ładunkową w przewozach Cargo. Na umowie powinny zyskać także krajowe porty - co może przyspieszyć otwarcie bezpośredniego połączenia linii kontenerowych do Polski. 

Mimo wielu korzyści, umowa budzi też pewne kontrowersje - szczególnie pod kątem rodzaju i jakości importowanych produktów, jednak jak zaznacza Michał Szerszeń – Mówiąc o CETA w kontekście logistyki należy oddzielić typowe kwestie gospodarczo-handlowe, jakich dotyczy dokument, od aspektów czysto związanych z transportem, gdyż operatorzy logistyczni nie stracą na tym porozumieniu.

 

ROHLIG SUUS Logistics SA

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. wysoko w rankingu Pereł Polskiej Gospodarki

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdynia

Czytaj więcej: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. wysoko w rankingu Pereł Polskiej Gospodarki

28 października 2016 r  na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się XIV Gala Pereł Polskiej Gospodarki, zorganizowana przez anglojęzyczny miesięcznik ekonomiczny „Polish Market”.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. znalazł się na 4. miejscu w kategorii Perły Duże – tj. wśród przedsiębiorstw o przychodach rocznych od 100 mln do 1 mld zł.  ZMPG-a S.A. od wielu lat  jest obecny w rankingu, uzyskując w nim wielokrotnie wysokie pozycje.

Ranking Pereł Polskiej Gospodarki opracowywany jest przez naukowców z Zakładu Wspomagania i Analizy Decyzji Instytutu Ekonometrii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ranking ten jest uznawany za najbardziej prestiżowy, wśród przedsiębiorstw w Polsce. Pozycja na liście rankingowej zależy nie tylko od wielkości firmy mierzonej wartością przychodów ogółem, ale również od jego efektywności, dynamiki i płynności finansowej.

Port Gdynia


Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 18

Notice: Undefined offset: 1 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 2 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34

Notice: Undefined offset: 3 in /home/bogtyc789/websites/www/templates/gk_news/html/pagination.php on line 34