TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Stocznia Remontowa z nowym kontraktem na 140 milionów

Czytaj więcej: Stocznia Remontowa z nowym kontraktem na 140 milionów

Gdańska Stocznia Remontowa należąca do Grupy Remontowa SA podpisała kolejny kontrakt z kanadyjskim operatorem BC Ferries na dostosowanie dwóch promów klasy Spirit do wykorzystywania LNG w ramach technologii dual fuel.

Przekształconymi jednostkami będą: Spirit of British Columbia i Spirit of Vancouver Island. Armator tym samym zamierza przedłużyć żywotność promów o 25 lat, przez które mają one obsługiwać połączenie Tsawwassen-Swartz Bay. 

Kontrakt opiewa na ponad 140 milionów USD. Realizacja zlecenia ma zostać rozpoczęta na początku 2017 roku, a prace powinny zostać ukończone wiosną 2019 roku. 

Prace stoczni, prócz dostosowania promów do LNG, będą polegały na odnowieniu: systemów bezpieczeństwa, systemów ewakuacji, łodzi ratowniczych, systemu wykrywania pożarów, systemu nagłośnienia oraz instalacji systemu oddymiającego.

Mark Wilson, odpowiadający za inżynierię w BC Ferries podkreśla, że w ubiegłym roku obrotowym spółka wydała około 118 milionów USD na olej napędowy, którego 16% pochłonęły dwa statki klasy Spirit.  

Przekształcenie jednostek to nie tylko jednak korzyści finansowe, ale także obowiązki przewoźnika względem zmniejszania wpływu na środowisko. Dzięki wykorzystaniu LNG jako paliwa zasilającego promy klasy Spirit, można spodziewać się redukcji emocji dwutlenku węgla o 12 000 ton rocznie, co jest równoznaczne ze zdjęciem z dróg około 2 500 pojazdów rocznie.

Mark Wilson zwraca uwagę na to, że budowa trzech nowych jednostek i dostosowanie kolejnych dwóch do systemu podwójnego zasilania ma pomóc w pozostaniu przy przystępnych cenach taryfowych dla klientów.  

BC Ferries informuje, że aby przedsięwzięcie było opłacane finansowo firma prowadzi intensywne programy niwelujące koszty wdrożenia LNG, dlatego też spółka zainwestowała  

10 mln USD w FortisBC Energy Inc., będący częścią funduszu inwestycyjnego Natural Gas for Transportation (NGT). Pozyskane środki mają zostać częściowo wykorzystane na zrekompensowanie kosztów implementacji LNG. 

 

Źródło: PROMY24.COM

 

Rząd chce renegocjować umowę z Niemcami o Odrze granicznej

Czytaj więcej: Rząd chce renegocjować umowę z Niemcami o Odrze granicznej

Polsce zależy na przywrócenie na rzece żeglowności i odstąpieniu od prowadzenia tylko inwestycji, które zabezpieczają przygraniczne tereny przed powodzią.

Obecnie obowiązującą umowę podpisano w październiku 2015 roku. Zakłada uzyskanie na rzece III klasy żeglowności oraz przeprowadzenie inwestycji głównie przeciwpowodziowych - m.in. pogłębienie jeziora Dąbie, by mogła tam trafiać kra.

- Mamy Odrę graniczną III klasy, a my chcemy ją dostosować do IV klasy, więc musimy renegocjować niekorzystną dla nas umowę. Takich działań nie widać w sensie fizycznym, czyli robót budowlanych, ale cały czas idziemy do przodu - mówi Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Jakie kroki podejmie polska władza, jeśli strona niemiecka będzie blokować polskie aspiracje? Nasze ministerstwo zastanawia się nad budową kanału wzdłuż rzeki. 

- To jest ostateczne rozwiązanie. Mam nadzieję, że dialog wielu środowisk zaprocentuje. Nie podejmujemy się sami tej inicjatywy. Od przedstawicieli z Lubuskiego wiemy o wsparciu ze strony dwóch osób z niemieckiego parlamentu - dodaje Materna.

Rząd chce, by Odra uzyskała IV klasę żeglowności, a rzeką mogły poruszać się barki o nośności 1000-1500 ton.

 

Źródło: radioszczecin.pl

 

Rybacy protestowali na Zatoce

Czytaj więcej: Rybacy protestowali na Zatoce

Kilkadziesiąt oflagowanych kutrów protestowało na Zatoce Gdańskiej. Nie zgadzają się z rozporządzeniem przygotowywanym przez resort gospodarki morskiej dotyczącym szczegółowych warunków wykonywania rybołówstwa. Chodzi o ograniczenia połowów na Zatoce Gdańskiej i Puckiej. 

Nowelizowane rozporządzenia przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wprowadza zakaz połowu ryb narzędziami ciągnionymi w odległości mniejszej niż 6 mil od brzegu. Dotyczyć ma to jednostek powyżej 12 metrów długości. Obecnie zakaz trałowania obowiązuje do 3 mil morskich. Dla rybaków, szczególnie z Górek Wschodnich i Zachodnich, oznacza to 3-4 godziny płynięcia poza zamkniętą strefę. 

To nie koniec. Nowe przepisy uderzają też w rybaków łodziowych. W myśl regulacji nie mogliby łowić łososi już od połowy września do końca roku. Obowiązywałaby ich strefa 4 mil i większa średnica oczek w sieciach.

W akcji wzięli udział rybacy ze Zrzeszenia Rybaków Morskich - Organizacja Producentów, Organizacji Producentów Władysławowo i Pomorskiej Organizacji Producentów Arka. Kutry wypłynęły z Helu, potem popłynęły do Gdyni, a następnie do Gdańska.

VIK

 

Czytaj więcej na:

http://biznes.trojmiasto.pl/Rybacy-protestowali-na-Zatoce-n100177.html#tri

Miliard na pogłębienie Odry

Czytaj więcej: Miliard na pogłębienie Odry

Miliard złotych przeznaczy rząd na szybkie prace na Odrze, tak by barki znów pływały do Opola.

Deklarację pogłębienia rzeki złożył w Szczecinie wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna na naradzie przednawigacyjnej. W spotkaniu wzięło udział kilkunastu armatorów barek. Przypomnijmy, że w ostatnich latach z powodu zaniedbań ruch na rzece prawie zamarł. 

Rząd chce uzyskać szybki efekt i zapewnić na Odrze minimalne warunki, aby rzeką mogły pływać barki. - Chcemy ten miliard przeznaczyć na usunięcie tzw. wąskich gardeł czy też pogłębienie tam, gdzie jest największa erozja - zapowiedział w środę wiceminister Jerzy Materna z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Właściciele barek uważają, że udrożnienie Odry bez dużych nakładów kosztów jest możliwe. 

- Jestem tego pewny. Gdyby w kilku miejscach pogłębić zakola, postawić pogłębiarki, które stoją w Szczecinie i od 15 lat nikt ich nie używa w firmie Odra 3, to pływalibyśmy - mówił właściciel barek Leszek Kiełtyka. - Pływa się po Odrze. W lutym zrobiłem dwa kursy.

Odra przestała być żeglowna po wielkiej powodzi w 1997 roku.

 

Źródło: radioszczecin.pl 

Trzeci prom na przeprawie w Świnoujściu

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Róźne

Czytaj więcej: Trzeci prom na przeprawie w Świnoujściu

Władze Świnoujścia podjęły decyzję wprowadzenia na przeprawę trzeciego promu typu Karsibór.

Będzie można z niego skorzystać w piątek od godziny 13. Trzy promy będą kursowały aż do rozładowania spodziewanych korków. Podobne rozwiązanie będzie obowiązywało również w poniedziałek.

Potężny przedświąteczny ruch przez ostatnie dwa dni paraliżował ruch na Świnoujskich przeprawach. Szczególnie na Karsibory trzeba było czekać nawet ponad półtorej godziny.

 

Źródło: radioszczecin.pl