10:20, Sobota, 20 Grudnia 2014
  • 1
  • 2
  • 1
  • 2

1polferries sylwester

A+ A A-

Nowy prom w PŻB

1Mazovia1Polska Żegluga Bałtycka S.A sfinalizowanała zakup nowego promu pasażersko - samochodowego, który będzie eksploatowany pod nazwą Mazovia na linii Świnoujście - Ystad.

Mazovia (poprzednio Euroferry Brindisi) był eksploatowany na linii Patras - Igoumenitsa - Brindisi. Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących Konwencji oraz zalecenia IMO, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi. Posiada obszerne pokłady samochodowe, możliwość przewozu ładunków niebezpiecznych oraz komfortowe wyposażenie części pasażerskiej.

Po przejęciu jednostki od obecnego armatora zostanie ona skierowana na remont modernizacyjny do stoczni w Szczecinie.

Jednorazowo prom będzie mógł zabrać około 600 samochodów osobowych albo 110 samochodów ciężarowych oraz 1000 pasażerów.

Nowa jednostka posiada następujące parametry techniczno-eksploatacyjne:

• długość - 168m
• szerokość - 28m
• zanurzenie - 6,60m
• tonaż brutto - 29289
• liczba pasażerów - 1000 pasażerów plus 54 załoga
• długość linii ładunkowej 2400 LM.
• rok budowy - 1996r.

 

PŻB S.A. - Polferries

Poprawiono: czwartek, 18, grudzień 2014 14:46

Odsłony: 361

Polska Żegluga Bałtycka do kupienia. Czy tym razem się uda?

1IMG 1266W czwartek ostatni dzień przyjmowania ofert od inwestorów. Polska Żegluga Bałtycka jest do kupienia. Cena wyjściowa to prawie 95 milionów złotych.

Proces prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej trwa już 23 lata. Ministerstwo Skarbu Państwa sześć razy próbowało sprzedać PŻB. Ostatnie rozmowy, w tym roku, prowadzone były z niemieckim armatorem TT Line.

Tym razem według nieoficjalnych informacji, kupnem tego kołobrzeskiego armatora jest zainteresowana włoska grupa Grimaldi. To do niej należy przewoźnik promowy Finnlines i to ta spółka, według wciąż nieoficjalnych informacji, może ostatecznie kupić PŻB.

Czekamy na odpowiedź z Ministerstwa Skarbu Państwa ilu inwestorów jest zainteresowanych kupnem kołobrzeskiego armatora.

Wielu armatorów promowych szuka nowych linii na Bałtyku, ponieważ wycofują się z połączeń pomiędzy Danią a Niemcami, gdyż tam mają powstać tunele, które zastąpią żeglugę promową. W Polskiej Żegludze Bałtyckiej pracuje prawie 600 osób.

Ministerstwo Skarbu Państwa przedstawi efekty negocjacji 30 grudnia.

Kołobrzeski armator jest właścicielem trzech promów i prowadzi rozmowy o zakupie czwartej jednostki.

Źródło: www.radioszczecin.pl

Poprawiono: czwartek, 27, listopad 2014 10:48

Odsłony: 192

Finnlines zainteresowane zakupem Polferries?

1polferries1Firma Finnlines zamierza uczestniczyć w negocjacjach w sprawie sprzedaży akcji należących do przewoźnika Polferries. Informacja ta pochodzi z komunikatu giełdowego.

Fiński operator promowy Finnlines PLC zamierza uczestniczyć w negocjacjach po ponownym wystawieniu akcji Polferries na sprzedaż przez Ministerstwo Skarbu RP.

Podstawowym przedmiotem działalności firmy Polferries jest świadczenie usług promowego transportu międzynarodowego oraz organizacja rejsów zarówno grupowych, jak i indywidualnych.

Polferries zapewnia swoje usługi w południowej części Morza Bałtyckiego- pomiędzy Polską a Szwecją, używając przy tym trzech promów typu ro-pax.
Trasy obsługiwane przez jednostki należące do armatora to  Świnoujście - Ystad oraz Gdańsk – Nynäshamn.

Firma Finnlines ujawniła także sprzedaż jednostek Finnhansa oraz Finnarrow dla Grimaldi Group w cenach rynkowych (odpowiednio) 30 mln EUR i 32,5 mln EUR.

Z oświadczeń armatora Finnlines wynika, że ze względu na obecną sytuację na rynku, dalsza eksploatacja dwóch promów była nieopłacalna. Sprzedaż statków nie wpłynie na cenę, ani na dotychczasowy poziom usług, do którego przyzwyczajeni zostali klienci przewoźnika.


Źródło: promy24.com

Poprawiono: czwartek, 30, październik 2014 09:09

Odsłony: 261

Włosi chcą kupić PŻB

1pzbWłoska Grupa Grimaldi chce kupić Polską Żeglugę Bałtycką. Taką informacje przekazał Minister Skarbu Państwa na posiedzeniu komisji sejmowej. W związku z tym rząd chce wznowić procedurę prywatyzacji tego kołobrzeskiego armatora.

Grupa Grimaldi to potentat w przewozach samochodów ciężarowych, ma flotę liczącą 120 statków. Jego jednostki pływają na Morzu Śródziemnym i Adriatyku. Na Bałtyku należy do niego armator Finnlines.

- Ministerstwo Skarbu Państwa wybrało już doradcę prywatyzacyjnego dla PŻB - mówi posłanka Platformy Obywatelskiej Renata Zaremba. - Minister skarbu podjął decyzję o ponownym wszczęciu procesu z prywatyzacji w trybie negocjacji. Na podstawie publicznego zaproszenia jest inwestor z Neapolu.

Podczas posiedzenia komisji skarbu poinformowano też o nowych inwestycjach, jakie ma przeprowadzić kołobrzeski armator.

- PŻB radzi sobie bardzo dobrze. Planuje jeszcze w tym roku zakup promu i jego przebudowę. To będzie 10-15-letni prom - dodaje Zaremba.

PŻB ma dziś trzy promy. W ubiegłym roku armator zarobił 40 milionów złotych.

Źródło: radioszczecin.pl

Poprawiono: piątek, 12, wrzesień 2014 09:30

Odsłony: 379

PŻB znów na sprzedaż

1polferiesaMinisterstwo Skarbu Państwa po raz kolejny wystawiło na sprzedaż Polską Żeglugę Bałtycką. Nieoficjalnie mówi się, że kołobrzeskiego armatora chce kupić włoska Grupa Grimaldi. Rząd próbuje sprzedać PŻB już od 10 lat.

Resort zakłada, że oferty na kupno Polskiej Żeglugi Bałtyckiej będą zbierane do 27 listopada, a 30 grudnia zostanie wybrany inwestor.

- Związki zawodowe są przeciwne prywatyzacji PŻB. Państwo polskie w ogóle nie ma polityki morskiej. Jak się wszystko posprzedaje, to skąd będą podatki? - mówi Kazimierz Sikora z "Solidarności" w Polskiej Żegludze Bałtyckiej i dodaje, że przetarg jest robiony pod konkretnego inwestora.

O tym, że włoska Grupa Grimaldi myśli o kupnie PŻB Ministerstwo Skarbu Państwa informowało już we wrześniu, podczas posiedzenia komisji sejmowej.

Obecnie Polska Żegluga Bałtycka dysponuje trzema promami. Natomiast Grimaldi to potentat w przewozach samochodów ciężarowych. Jego flota liczy ponad 150 statków, które pływają na Morzu Śródziemnym i Adriatyku.

Do tej grupy należy też armator Finnlines i to przez tę firmę Włosi mogą kupić PŻB.

Źródło: radioszczecin.pl

Poprawiono: piątek, 14, listopad 2014 11:48

Odsłony: 238

logo

Copyright © 2012-2013