TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Rozporządzenia ws. likwidacji urzędu morskiego od 1 kwietnia podpisane przez ministra

Czytaj więcej: Rozporządzenia ws. likwidacji urzędu morskiego od 1 kwietnia podpisane przez ministra

Od kwietnia 2020 r. Urząd Morski w Słupsku przestanie istnieć. Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk podpisał dwa rozporządzenia w związku z planowanym zniesieniem urzędu. 

Rozporządzenia w sprawie zniesienia Urzędu Morskiego w Słupsku oraz w sprawie określenia terytorialnego zakresu działania dyrektorów i siedzib urzędów morskich minister podpisał 15 stycznia 2020 r., jak poinformował w poniedziałek PAP dyrektor biura prasowego MGMiŻŚ Michał Kania.

Dodał, że w ciągu 2-3 tygodni planowane jest spotkanie z pracownikami słupskiej placówki. "Podczas spotkania minister Gróbarczyk wyjaśni pracownikom wszelkie wątpliwości dotyczące ich pracy. Przy czym nie planujemy zwolnień pracowników, dalej będą zatrudnieni w administracji morskiej” - poinformował Kania.

Zgodnie z zapisami rozporządzeń słupska jednostka zostanie zniesiona 1 kwietnia 2020 r.

W Polsce pozostaną dwa urzędy morskie w Gdyni i Szczecinie. Ich zasięg terytorialny w pasie nabrzeżnym będzie sięgał odpowiednio od wschodniej granicy państwa do granicy województw pomorskiego i zachodniopomorskiego oraz od tej granicy do zachodniej granicy państwa. Wskazany w projekcie południk wyznaczy granicę kompetencji na morskich wodach wewnętrznych, morzu terytorialnym, w strefie przyległej, wewnętrznej strefie ekonomicznej, w portach i przystaniach.

Wierzytelności i zobowiązania UM w Słupsku zostaną podzielone między dyrektorów urzędów morskich w Gdyni i w Szczecinie. Według właściwości terytorialnej będą użytkować też mienie Skarbu Państwa będące obecnie w dyspozycji słupskiego urzędu.

Zatrudnieni obecnie w słupskiej jednostce, świadczący pracę na terenie woj. zachodniopomorskiego, staną się od stycznia pracownikami Urzędu Morskiego w Szczecinie, a ci pracujący w Pomorskiem - Urzędu Morskiego w Gdyni.

Zgodnie z uzasadnieniem zarządzenia dotyczącego likwidacji UM w Słupsku nie dojdzie do redukcji zatrudnienia wśród dotychczasowych pracowników jednostki, zdecydowana większość będzie wykonywać swoje obowiązki w dotychczasowych miejscach pracy - w kapitanatach portów, bosmanatach, obwodach ochrony wybrzeża. Pozostali pracownicy mają znaleźć zatrudnienie w planowanych do utworzenia delegaturach m.in. w Kołobrzegu i Słupsku oraz innych terenowych komórkach organizacyjnych pozostałych urzędów morskich.

Projektodawca zaznaczył, że obowiązek wydania rozporządzeń wynika z przepisów ustawy o obszarach morskich i podjętych przez ministerstwo działań, których celem jest reorganizacja struktury terenowej administracji morskiej. Rozporządzenia, według projektodawcy, nie będą miały negatywnych skutków społeczno-gospodarczych oraz wpływu na działanie mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich firm.

Proces legislacyjny nad projektami rozporządzeń rozpoczął się 13 listopada 2019 r.

W wyniku uzgodnień międzyresortowych uwagi do nich zgłosiły Kancelaria Prezesa Rady Ministrów oraz Rządowe Centrum Legislacji. Te dotyczyły m.in. trybu wprowadzania zmian (projekty zakładały pierwotnie, że słupska jednostka zostanie zniesiona 1 stycznia 2020 r. - PAP) oraz niedostatecznego uzasadnienia konieczności zniesienia Urzędu Morskiego w Słupsku. Część poprawek została uwzględniona.

Apel do ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka o zaniechanie zamiaru likwidacji Urzędu Morskiego w Słupsku podjęli na listopadowej sesji słupscy radni. Stosowne uchwały przyjęły też rady Darłowa czy Ustki. O planowanej likwidacji słupskiej jednostki dyskutowano na senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej 8 stycznia. Wzięli w niej udział m.in. przedstawiciele władz samorządowych Pomorza Środkowego negatywnie oceniając pomysł zniesienia słupskiego urzędu. Jego pracownicy w proteście pikietowali podczas konwentu morskiego, który 18 stycznia odbył się w Ustce.

Urząd Morski w Słupsku zarządza ponad 170 km wybrzeża polskiego. Zatrudnia blisko 300 osób. W samej słupskiej centrali urzędu pracuje ponad 100 osób.

 

Inga Domurat 

Unity Line otwiera e-sklep. Cała naprzód już od 25 lat!

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: Unity Line otwiera e-sklep. Cała naprzód już od 25 lat!

W tym roku Unity Line obchodzi 25-lecie swojej działalności. Tę okrągłą rocznicę, bałtycki armator zamierza świętować przez cały 2020 rok. Szykuje się więc mnóstwo interesujących wydarzeń, promocji i niespodzianek. Na początek - już 20 stycznia - wielkie otwarcie sklepu internetowego: www.skandynawskiepodroze.pl

Co znajdziecie w ofercie e-sklepu?

Oczywiście wycieczki do Skandynawii! Starannie przemyślane i zaplanowane wyjazdy, które w intrygujący sposób przybliżą uroki regionu. Każdy odszuka tu coś dla siebie.

Naturalnie?

Miłośnicy przyrody oraz aktywnego wypoczynku z pewnością zainteresują się wyjazdami: „Szwecja - piękna z natury”, „Bornholm - zielona wyspa Bałtyku” czy „Rowerowy raj”.

Kulturalnie?

Ciekawi historii i dziedzictwa Skandynawii, powinni przyjrzeć się wszystkim wycieczkom z „Kopenhagą” w nazwie. Warto zwrócić też uwagę na „Królewską podróż - śladami dynastii Gryfitów”, która w intrygujący sposób przybliża wspólną historię Pomorza Zachodniego, Danii oraz Szwecji.

A może... trochę inaczej?

W e-sklepie Unity Line znajdzie się również kilka propozycji dla szukających mniej typowych wyjazdów. Pasjonaci skandynawskiego kina powinni zrobić „Wielki skok na Kopenhagę ”. W ofercie jest też coś dla miłośników szwedzkich kryminałów oraz koneserów dobrego wina. Nawet wielbiciele świątecznych jarmarków oraz Halloween znajdą coś dla siebie.

Dostępność i wygoda

Wszystkie te wycieczki, łatwo i bez problemu, kupimy teraz przez Internet. Sam zakup odbywa się jedynie w 3 krokach, jest więc niezwykle prosty i intuicyjny. Transakcje są w pełni bezpieczne i można je robić całą dobę. Nie ma potrzeby dzwonienia do konsultantów czy odwiedzania biura podróży. Pozostaje tylko wybrać ofertę. Skandynawskiepodroze.pl - zapraszamy!

 

Unity Line 

 

 

Rekordowe 52 mln ton przeładunków w Porcie Gdańsk

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Rekordowe 52 mln ton przeładunków w Porcie Gdańsk

Rok 2019 zakończył się dla Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. kolejnym rekordem. Według oficjalnych danych w Porcie Gdańsk w poprzednim roku przeładowano 52 mln ton - o 4% więcej, niż zakładano.

Zgodnie z oficjalnym danymi Port Gdańsk przez rok 2019 przeładował 52 150 169 ton towarów. Jest to 4% lepszy wynik od prognozowanego przeładunku na poziomie 50 mln ton. Jednocześnie w stosunku do roku 2018 Port Gdańsk zwiększył swoje przeładunki o ponad 3 mln ton.

Więcej informacji o kolejnym rekordowym roku w Porcie Gdańsk wkrótce.

 

Źródło: Port Gdańsk SA

Konrad Hernik wzmacnia zarząd OT Logistics i obejmuje stanowisko prezesa

 

Czytaj więcej: Konrad Hernik wzmacnia zarząd OT Logistics i obejmuje stanowisko prezesa

Rada Nadzorcza OT Logistics zadecydowała o wzmocnieniu Zarządu Spółki i powołaniu w jego skład Konrada Hernika, który objął stanowisko Prezesa. Radosław Krawczyk, dotychczasowy Prezes Zarządu, pełni obecnie funkcję Wiceprezesa.

Konrad Hernik to uznany menedżer z szerokim doświadczeniem w pracy dla spółek z wielu sektorów, a także rozległą wiedzą na temat procesów restrukturyzacji spółek, w tym notowanych na GPW. Wielokrotnie dowiódł swojej skuteczności jako menedżer. W OT Logistics skupi się na dalszej realizacji planu naprawczego Grupy Kapitałowej i osiągnięciu zakładanych w planie celów. Radosław Krawczyk, który przeprowadził spółkę przez najtrudniejszy okres, nadal będzie nadzorował kluczowe procesy jako Wiceprezes.

Konrad Hernik od 2018 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu w Buma Factory Sp. z o.o. Sk. , spółce Grupy Buma, zajmującej się produkcją i montażem elewacji budynków biurowych, przemysłowych i galerii handlowych. Równolegle pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu spółki doradczej Automotive Experts & more Sp. z o.o., specjalizującej się w doradztwie m.in. w zakresie zarządzania i finansów dla firm z sektora motoryzacyjnego. W latach 2004-2017 związany był z Grupą Armatura – liderem rynku sanitarnego w Polsce, jako Prezes Zarządu Armatura Kraków SA. W tym okresie Armatura Kraków przeszła głęboką restrukturyzację i przekształciła się z firmy zagrożonej upadłością w silną grupę kapitałową. Karierę zawodową rozpoczynał na początku lat 90-tych jako analityk na rynku kapitałowym, pracując m.in. w Domu Maklerskim Penetrator.

Zasiadał w Radach Nadzorczych spółek Polnord SA, Bankowe Towarzystwo Leasingowe SA, Energopol Południe SA, Maryland Sp. z o.o., Krakchemia SA, Elektrobudowa SA oraz w Invena SA jako doradca właściciela. W ramach aktywności pozazawodowej od 2018 r. pełni funkcję Dyrektora Regionalnego Towarzystwa Ekonomistów Polskich na Małopolskę. Uprzednio w latach 2013-2017 pełnił funkcję Wiceprezydenta ds. Handlu w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Krakowie oraz w latach 2009-2016 członka Rady Loży Małopolskiej Business Centre Club.

Konrad Hernik jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie, na której ukończył kierunki: Organizacja i Zarządzanie w 1995 r. oraz Zarządzanie i Marketing w 1997 r. Na Akademii Ekonomicznej w Krakowie pracował także w latach 1996-1999 jako asystent w Zakładzie Finansów Przedsiębiorstw w Katedrze Finansów, a następnie w 2000 r. otworzył przewód doktorski pt. „Wycena przedsiębiorstw w procesach fuzji i przejęć w Polsce”. W 1998 r. ukończył także studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie w zakresie matematyki finansowej.

Grupa Kapitałowa OT Logistics realizuje obecnie plan naprawczy przyjęty w grudniu 2018 r. Jego celem jest poprawa płynności finansowej oraz osiągnięcie w 2020 r. skonsolidowanej rentowności EBITDA 
na poziomie ok. 10% poprzez m.in. zmiany w strukturze zarządzania Grupą, centralizację procesów, eliminowanie dublujących się kompetencji, optymalizację stawek za świadczone usługi przy jednoczesnej kontroli kosztów, a także sprzedaż nieruchomości, które nie są wykorzystywane 
w bieżących operacjach oraz sprzedaż wybranych aktywów operacyjnych. Pozytywne efekty ma przynieść również zmniejszenie nakładów inwestycyjnych. Plan zakłada działania w perspektywie 1-2 lat. 

 

OT Logistics

 

Krzysztof Zaremba prezesem Morskiej Stoczni Remontowej GRYFIA

Czytaj więcej: Krzysztof Zaremba prezesem Morskiej Stoczni Remontowej GRYFIA

Rada Nadzorcza Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" zdecydowała w czwartek 16 bm., że prezesem zarządu spółki zostanie Krzysztof Zaremba. Stanowisko objąć ma 1 lutego.

"Funkcję prezesa zarządu z dniem 1 lutego br. powierzono panu Krzysztofowi Zarembie" – poinformowano w czwartkowym oświadczeniu Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Członkiem zarządu ds. handlowych został Amarendra Roy, pełniący dotychczas funkcję szefa Działu Handlowego i Zarządzania Projektami w spółce.

Krzysztof Zaremba z wykształcenia jest politologiem, w latach 2001 i 2005 uzyskał mandat poselski, startując z listy Platformy Obywatelskiej. W 2007 r. z listy tej samej partii uzyskał mandat senatora. W 2009 r. zrezygnował z członkostwa w Platformie. W 2011 r. został członkiem Prawa i Sprawiedliwości.

Mandat poselski uzyskał ponownie w 2015 r., startując z listy PiS. W VIII kadencji Sejmu był członkiem Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Obrony Narodowej. W zeszłorocznych wyborach parlamentarnych ubiegał się o reelekcję, nie zdobył jednak wystarczającej liczby głosów.

Postępowanie kwalifikacyjne na wybór prezesa zarządu oraz członka zarządu ds. handlowych MSR "Gryfia" wszczęła w grudniu ub.r. Do tego czasu funkcję prezesa sprawował Artur Trzeciakowski, który następnie objął stanowisko dyrektora naczelnego. Pełniącym obowiązki prezesa od grudnia ub.r. był Tomasz Wendt, wcześniej wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej spółki.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne - w Szczecinie i Świnoujściu.

 

PAP